Vanhan kansansanonnat sisältävät
usein merkittävän viisauden. Siksi käytän tätä sanontaa nyt
vaikean ongelman ratkaisemiseen. En suinkaan halua rinnastaa ketään
vanhaan koiraan vaan kuvaan tilannetta osuvasti ja järkeen
törmäävästi vanhalla kansanviisaudella.
Kalajoella on harjoitettu
syrjintäpolitiikkaa johtavan puolueen eli keskustapuolueen toimesta
kymmenien vuosien ajan. Ongelma on todella vakava ja kaiken lisäksi
syrjintä on Suomen lain mukaan rikos huolimatta
siitä, että syyllistytäänkö siihen kaveriporukassa, lasten tai
aikuisten kesken, tai työpaikalla. Suomen perustuslain 6§:n mukaan:
”Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri
asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen,
mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön
liittyvän syyn perusteella.”
Yhdenvertaisuuslaissa (6§), joka tuli
voimaan 1. helmikuuta vuonna 2004, kielletään syrjintä iän,
etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen,
uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden,
sukupuolisen suuntautumisen tai muun yksittäiseen henkilöön
liittyvän syyn perusteella. Syrjintä näillä perusteilla
kielletään myös perustuslaissa, työsopimuslaissa (2 luku 2§)
ja rikoslaissa (11 luku 9§ ja 47 luku 3§)
6 §
Syrjinnän kielto
Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Sukupuoleen perustuvasta syrjinnän kiellosta säädetään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta annetussa laissa (609/1986).Syrjinnällä tarkoitetaan:
1) sitä, että jotakuta kohdellaan epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta kohdellaan, on kohdeltu tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa (välitön syrjintä);
2) sitä, että näennäisesti puolueeton säännös, peruste tai käytäntö saattaa jonkun erityisen epäedulliseen asemaan muihin vertailun kohteena oleviin nähden, paitsi jos säännöksellä, perusteella tai käytännöllä on hyväksyttävä tavoite ja tavoitteen saavuttamiseksi käytetyt keinot ovat asianmukaisia ja tarpeellisia (välillinen syrjintä);
3) henkilön tai ihmisryhmän arvon ja koskemattomuuden tarkoituksellista tai tosiasiallista loukkaamista siten, että luodaan uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai hyökkäävä ilmapiiri (häirintä);
4) ohjetta tai käskyä syrjiä.
Keskustan
valtuustoryhmä näyttää hyväksyvän syrjinnän, minä en. Siksi
katson, että asia on annettava valtakunnansyyttäjävirastolle ja
poliisihallitukselle hoidettavaksi, koska keskustan valtuustoryhmä,
Jokilaaksojen poliisi ja Oulun syyttäjälaitos eivät reagoi
asioihin. Laitan asian tiedoksi myös Keskustan puheenjohtajalle
Juha Sipilälle. Voiko Keskusta todella hyväksyä puolueena
tällaisen toiminna?
Mielestäni ja minun oikeustajuni
mukaan Kalajoella keskeiset henkilöt syrjinnässä ovat Raili
Myllylä, Jouni Jyrinki ja Eero Nevalainen. Kaksi viimeksi
mainittua kuitenkin taustatyöntekijöinä.
Kalajoella
kiistattomia näyttöjä syrjinnästä ovat sivistystoimenjohtajan
virkavaali, josta on olemassa KHO:n päätös. Asia on
selvitettynä tässä:
Sivistystoimen johtajan virkavaali
Kalajoellahttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/11/sivistystoimen-virkavaali-kalajoella.html
Tapaus
2.
Toinen selkeä ja kiistaton
syrjintätapaus on vt. ympäristötarkastaja Riku Halmeenpään
syrjinta.
Ympäristötarkastajan
työsuhteen päättäminen oudolla
tavalla
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/05/ymparistotarkastajan-maaraaikaisen.html
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/05/ymparistotarkastajan-maaraaikaisen.html
Ympäristölautakunnan
puheenjohtajan
lausunto
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/06/ymparistolautakunnan-puheenjohtajan.html
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/06/ymparistolautakunnan-puheenjohtajan.html
Tukeeko tarjouspyyntö
rikosepäilyjä
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/12/tukeeko-tarjouspyynto-rikosepailyja.html
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/12/tukeeko-tarjouspyynto-rikosepailyja.html
Ympäristötarkastajan
valintashow Kalajoella
jatkuuhttp://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/07/ymparistotarkastajan-valintashow.html
Kalajoen kaupungille 2300 euron oikeudenkäyntikulut
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2010/04/kalajoen-kaupungille-2300-euron.html
Oikaisupyyntö ja kyselytuntihttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/07/oikaisupyynto-ja-kyselytunti.html
Kalajoen kaupungille 2300 euron oikeudenkäyntikulut
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2010/04/kalajoen-kaupungille-2300-euron.html
Oikaisupyyntö ja kyselytuntihttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/07/oikaisupyynto-ja-kyselytunti.html
Muun muassa näiden syrjintärikosten tutkimatta
jättäminen tekee Ylivieskan poliisin Raimo
Ollilan ja Oulun poliisin Tapani
Tasannon esteelliseksi toimimaan
tutkinnanjohtajina asioissani.
Kaupunginhallitus kumosi virheellisen päätöksensä 18.6.2010 § 214, että ympäristöntarkastajan tehtävien hoitaminen ajalla 1.7.2010 – 31.5.2011 ostetaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä Oy Ecospec Ltd:ltä, hankintalain vastaisena.
Kaupunginhallitus käsitteli oikaisuvaatimuksen ympäristötarkastajan tehtävien hoitamisesta 31.5.2011 saakka. Kaupunginhallitus toteaa, että Meriter Oy, Marko Sieväsen oikaisuvaatimus ei ole sisältänyt sellaisia seikkoja, joiden vuoksi kaupunginhallituksen tekemä päätös tulisi kumota ja oikaisuvaatimus hyväksyä. Ympäristötarkastajan viransijaisuutta hoitava rakennustarkastaja Jouko Lehikoinen on kokonaisuutena arvioiden kelpoisuudet ja muut virkakriteerit täyttävä ja joka on hänen aiemmasta työskentelystään katsottu sopivaksi. Ympäristötarkastajan tehtävien hoito on järjestetty vakinaisen viranhaltijan hoitovapauden ajan sisäisin järjestelyin. Kunnanhallitus on pitänyt tätä edullisempana ja tarkoituksenmukaisempana vaihtoehtona.
Mielestäni tämä päätös on lainvastainen, sillä Jouko Lehikoinen ei täytä lain edellyttämiä vaatimuksia päteväksi ympäristötarkastajaksi. Ei se, että hänet kaupunginhallitus on katsonut sopivaksi tee häntä päteväksi.
Seuraavana asiana kaupunginhallitus on merkinnyt tiedoksi Kalajoen kaupungin ha Oy Ecospec Ltd sopimuksen. Kaupunginhallitus on 9.6.2009 § 190 päättänyt hyväksyä sopimuksen Oy Ecospec Ltd:n kanssa. Kumpikaan osapuoli ei ole sanonut sopimusta irti. Sopimus on toistaiseksi voimassaoleva.
Valitettavasti tuo sopimus ei ole minun oikeustajuni mukaan kilpailulain mukainen. Se olisi pitänyt kilpailuttaa oikein. Näin jatkuu ympäristöasioissa Kalajoen kaupungin imagon kannalta ikävä ja kaupunkilaisten kannalta vahingollinen toiminta.
Kaupunginhallitus kumosi virheellisen päätöksensä 18.6.2010 § 214, että ympäristöntarkastajan tehtävien hoitaminen ajalla 1.7.2010 – 31.5.2011 ostetaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä Oy Ecospec Ltd:ltä, hankintalain vastaisena.
Kaupunginhallitus käsitteli oikaisuvaatimuksen ympäristötarkastajan tehtävien hoitamisesta 31.5.2011 saakka. Kaupunginhallitus toteaa, että Meriter Oy, Marko Sieväsen oikaisuvaatimus ei ole sisältänyt sellaisia seikkoja, joiden vuoksi kaupunginhallituksen tekemä päätös tulisi kumota ja oikaisuvaatimus hyväksyä. Ympäristötarkastajan viransijaisuutta hoitava rakennustarkastaja Jouko Lehikoinen on kokonaisuutena arvioiden kelpoisuudet ja muut virkakriteerit täyttävä ja joka on hänen aiemmasta työskentelystään katsottu sopivaksi. Ympäristötarkastajan tehtävien hoito on järjestetty vakinaisen viranhaltijan hoitovapauden ajan sisäisin järjestelyin. Kunnanhallitus on pitänyt tätä edullisempana ja tarkoituksenmukaisempana vaihtoehtona.
Mielestäni tämä päätös on lainvastainen, sillä Jouko Lehikoinen ei täytä lain edellyttämiä vaatimuksia päteväksi ympäristötarkastajaksi. Ei se, että hänet kaupunginhallitus on katsonut sopivaksi tee häntä päteväksi.
Seuraavana asiana kaupunginhallitus on merkinnyt tiedoksi Kalajoen kaupungin ha Oy Ecospec Ltd sopimuksen. Kaupunginhallitus on 9.6.2009 § 190 päättänyt hyväksyä sopimuksen Oy Ecospec Ltd:n kanssa. Kumpikaan osapuoli ei ole sanonut sopimusta irti. Sopimus on toistaiseksi voimassaoleva.
Valitettavasti tuo sopimus ei ole minun oikeustajuni mukaan kilpailulain mukainen. Se olisi pitänyt kilpailuttaa oikein. Näin jatkuu ympäristöasioissa Kalajoen kaupungin imagon kannalta ikävä ja kaupunkilaisten kannalta vahingollinen toiminta.
Tapaus
3.
Kolmas
syrjintätapaus on mielestäni valtuutettu Pasi Rajalan
syrjintä teknisenjohtajan valintaprosessissa. Olin
itse mukana haastattelemassa hakijoita ja voin vakuuttaa,
että ensimmäisellä kierroksella Pasi Rajala oli
ylivoimaisesti pätevin hakija ja onnistuin haastattelussa
erinomaisesti, mutta Raili Myllylä ei hallunnut Pasi
Rajalaa tekniseksi johtajaksi ehkäpä siksi, että Pasi
Rajala on tavallista valtuutettua älykkäämpi ja hoiti
valtuutetun tehtävänsä mallikkaasti ja vastuullisesti
ja esitti aiheellisia kriittisiä kysymyksiä
kaupunginhallituksen puheenjohtajalle vastattavaksi
valtuutettuna. Tämä maksoi minun käsitykseni mukaan
valtuutettu Pasi Rajalle teknisen johtajan paikan.
Neljäs
syrjintätapaus on entinen Himangan kunnanjohtaja Jorma
Tikkanen. Olen tehnyt havaintoja Tikkasen
syrjinnästä seuraavasti:
Pahuuden voimat ja vallan varkaathttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/08/pahuuden-voimat-ja-vallanvarkaat.html
Syrjintävuorossa Jorma Tikkanenhttp://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/01/syrjintavuorossa-jorma-tikkanen.html
Kun olin mukana kaupunginhallituksen kokouksissa niin huomasin jatkuvan nokittelun Myllylän ja Puoskarin taholta koskien Jorma Tikkasen toimintaa kaupunginhallituksessa.
Ennen kunnallisvaaleja
Jorma Tikkanen antoi haastattelun asioista ja totesi
näin:
Valta Kalajoella on
kahden käsissä
http://www.kp24.fi/uutiset/teemat/1480/318704/Jorma-Tikkanen-Kalajoen-valta-kahden-k%C3%A4siss%C3%A4
Tapaus
5.
Viidentä syrjintätapauksena
voidaan pitää entisen teknisenjohtajan Paavo Soukan
syrjintää, jonka taustahahmoina toimivat Jouni Jyrkinki ja
kaupunginjohtaja Jukka Puoskari.
Vastaus Paavolle
Tapaus 6.
Tapaus Puoskari ja
Soukka
http://www.erkkiaho.com/blogarchive/430.htm
http://www.erkkiaho.com/blogarchive/430.htm
Vastaus Paavolle
Tapaus 6.
Erkki Aho on jountunut olemaan
Kalajoella syrjinnän kohteena jo yli 30 vuotta.
Syrjinnän
kohteena jo lähes 30
vuotta
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/syrjinnn-kohteena-jo-lhes-30-vuotta.html
Kalajoen kunnan monopoli ärsyttää
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/kalajoen-kunnan-monopoli-rsytt.html
Kylpylä rakennetaan
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/kylpyl-rakennetaan.html
Ahon rehellisyys palkitaan rikolliseksi julistamisellahttp://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/ahon-rehellisyys-palkitaan-rikolliseksi.html
Hotelliasiaa ajettiin kuin käärmettä pyssyyn
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/hotelliasiaa-ajettiin-kuin-krmett.html
Onko Torstilla puhdas omatunto?http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/onko-torstilla-puhdas-omatunto.html
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/syrjinnn-kohteena-jo-lhes-30-vuotta.html
Kalajoen kunnan monopoli ärsyttää
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/kalajoen-kunnan-monopoli-rsytt.html
Kylpylä rakennetaan
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/kylpyl-rakennetaan.html
Ahon rehellisyys palkitaan rikolliseksi julistamisellahttp://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/ahon-rehellisyys-palkitaan-rikolliseksi.html
Hotelliasiaa ajettiin kuin käärmettä pyssyyn
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/11/hotelliasiaa-ajettiin-kuin-krmett.html
Onko Torstilla puhdas omatunto?http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/onko-torstilla-puhdas-omatunto.html
Hiihtotunneli ja palloiluhalli Kalajoelle
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/11/hiihtotunneli-ja-palloiluhalli.html
Idea näytti olevan hyvä
varastettavaksi. Eihän Ahon ideoita voida Kalajoella
kannattaa.
Eurolla 50 hehtaari maata
Kalajoen Hiekkasärkiltä
Olen hallinto-oikeuden toimintaa
voidaan perustellusti epäillä erittäin kyseenalaiseksi,
siis se on hallinnonjatkeena toimiva suojeluorganisaatio.
Mun vai Sun Arena
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/12/mun-vai-sun-areena.html
Loppuraportti Sun Areenasta kiinnostaa
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/12/loppuraportti-sun-arena-projektista.html
Loppuraportti on valmis
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2010/03/loppuraportti-on-valmis.html
Arvoisa puheenjohtaja, hyvät valtuutetut
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2010/03/arvoisa-puheenjohtaja-hyva-valtuutetut.html
Kalajoki-Akatemia ja sen taustat
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/10/kalajoki-akatemia-ja-sen-taustat.html
Itse kyllästyi jo syrjintääni
niin paljon, että jätin eronpyynnön valtuustolle
Eronpyyntö kaupunginvaltuuston
jäsenyydestä
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/01/eronpyynt-kaupunginvaltuuston.html
Ylimääräinen asiahttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/11/ylimaarainen-asia.html
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/01/eronpyynt-kaupunginvaltuuston.html
Ylimääräinen asiahttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/11/ylimaarainen-asia.html
Kalajoella kohdellaan työttömiä
kaltoinhttp://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/04/kalajoella-kohdellaan-tyottomia-kaltoin.html
Työkykypassi ja työtaitoprojekti
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/07/tyokyky-ja-tyotaitopassiprojekti-ja-sen.html
Kalajoen työttömät joutuvat luopumaan toimitiloistaan
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/10/kalajoen-tyottomat-joutuvat-luopumaan.html
Kalajoen kaikuja
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/10/kalajoen-kaikuja.html
Työkykypassi ja työtaitoprojekti
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/07/tyokyky-ja-tyotaitopassiprojekti-ja-sen.html
Kalajoen työttömät joutuvat luopumaan toimitiloistaan
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/10/kalajoen-tyottomat-joutuvat-luopumaan.html
Kalajoen kaikuja
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2009/10/kalajoen-kaikuja.html
Eräänlainen syrjintätapaus
tämäkin
Näin Kalajoella kilpailutetaan
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/12/nin-kalajoella-kilpailutetaan.html
Näin Kalajoella kilpailutetaan
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/12/nin-kalajoella-kilpailutetaan.html
Esimerkki
Raili Myllylän laittomasta toiminnasta. Kielsi virkamiestä
antamasta tietoja valtuuteluille.
Kouluverkkoasia kuumentaa tunteita
Äänestystulos 20-15
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/12/nestystulos-20-15-valtuuston-1kokous.html
Kalajoen kaupunginvaltuuston kokous 13.12.2011 osa 1
Kalajoen
kaupunginvaltuuston kokous 13.12.2011 osa 2
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2011/12/kalajoen-kaupunginvaltuuston-kokous_13.html
Keskustan pinnan alla kuplii. Kalajokiset vaativat muutosta ja se on saatava aikaan. Keskustalle annettu ääni syksyn kuntavaalissa merkitsee ääntä Raili Myllyllälle, joka käyttää keskustalle annettuja ääniä tahtonsa ja tarkoitusperiensä mukaisesti. Heti vaalien jälkeen voidaan tehdä kouluverkkoratkaisut kuntalaisten tahdon vastaisesti, jos Raili Myllylä jatkaa keskustan johdossa Kalajoella.
Keskustan pinnan alla kuplii. Kalajokiset vaativat muutosta ja se on saatava aikaan. Keskustalle annettu ääni syksyn kuntavaalissa merkitsee ääntä Raili Myllyllälle, joka käyttää keskustalle annettuja ääniä tahtonsa ja tarkoitusperiensä mukaisesti. Heti vaalien jälkeen voidaan tehdä kouluverkkoratkaisut kuntalaisten tahdon vastaisesti, jos Raili Myllylä jatkaa keskustan johdossa Kalajoella.
Vanhempaa taustaa
Koulu on elävän kylän tunnusmerkki
http://www.erkkiaho.com/blogarchive/146.htm
Nunnan nännit ja paavin pallit - kouluverkon supistamisesta Kalajoella
http://www.erkkiaho.com/blogarchive/131.htm
Kallan karien itsehallinto ja
Natura
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/kallan-karien-itsehallinto-ja-natura.html
Natura 2000 ja Life-rahoitus
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/natura-2000-ja-life-rahoitus.html
Miksi oikeusturva ja perusoikeudet unohtuvat Naturan valmistelussa
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/miksi-oikeusturva-ja-perusoikeudet.html
Himangan kunta ja Natura
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/himangan-kunta-ja-natura.html
Törkeä petos ja poliisirikokset
http://naturansalat.blogspot.com/2009/12/torkea-petos-ja-poliisirikokset-seka_23.html
Valituksen perusteluthttp://naturansalat.blogspot.com/2009/04/valituksen-perustelut.html
Natura 2000 – vaiettu valtiosalaisuus
http://naturansalat.blogspot.com/2008/11/natura-2000-vaiettu-valtiosalaisuus.html
Natura 2000 on direktiivin vastainen
http://naturansalat.blogspot.com/2009/01/natura-2000-on-direktiivin-vastainen.html
Natura on Suomen suurin ATK-rikos
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/natura-on-suomen-suurin-atk-rikos.html
Huomautus- ja vaatimusteksti
http://naturansalat.blogspot.com/2009/05/huomautus-ja-vaatimusteksti-14-3042009.html
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/kallan-karien-itsehallinto-ja-natura.html
Natura 2000 ja Life-rahoitus
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/natura-2000-ja-life-rahoitus.html
Miksi oikeusturva ja perusoikeudet unohtuvat Naturan valmistelussa
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/miksi-oikeusturva-ja-perusoikeudet.html
Himangan kunta ja Natura
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/himangan-kunta-ja-natura.html
Törkeä petos ja poliisirikokset
http://naturansalat.blogspot.com/2009/12/torkea-petos-ja-poliisirikokset-seka_23.html
Valituksen perusteluthttp://naturansalat.blogspot.com/2009/04/valituksen-perustelut.html
Natura 2000 – vaiettu valtiosalaisuus
http://naturansalat.blogspot.com/2008/11/natura-2000-vaiettu-valtiosalaisuus.html
Natura 2000 on direktiivin vastainen
http://naturansalat.blogspot.com/2009/01/natura-2000-on-direktiivin-vastainen.html
Natura on Suomen suurin ATK-rikos
http://naturansalat.blogspot.com/2009/04/natura-on-suomen-suurin-atk-rikos.html
Huomautus- ja vaatimusteksti
http://naturansalat.blogspot.com/2009/05/huomautus-ja-vaatimusteksti-14-3042009.html
Kolmas
esimerkki Raili Myllylän lainvastaisesta toiminnasta
- Minä en voi hyväksy Raili Myllylää kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi,koska katson hänen syyllistyneen rikoslain 15 luvun 11 §:n mukaiseen tekoon ja rikoslain 15 luvun 10 §:n mukaiseen tekoon sekä luottamusaseman väärinkäyttöön sekä epäilen häntä syrjinnästä.
”Rikollinen menettely
luottamustoimen ulkopuolella”
Ylivieskan käräjäoikeuden päätöksen 28.11.2005 perusteella Kalajoen Keskusta päätti kantaa kortensa kekoon Erkki Ahon maineen mustamaalaamisessa. Keskeisessä roolissa tässä asiassa oli kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Raili Myllylä sekä Kalajoen kunnan hallintojohtaja Pekka Ollila.
Kalajoen kaupunginhallitukseen tuotiin kiireellisenä asiana 12.12.2005 § 343 ohi esityslistan nimikkeellä ”Rikollinen menettely luottamustoimen ulkopuolella”. Kaupunginhallitus päätti esittää valtuustolle, että valtuusto käy asiasta periaatekeskustelun ja päättää mahdollisista toimenpiteistä.
Kaupunginvaltuusto päätti 20.12.2005 § 143, että asiassa suoritetaan hallintomenettelylain mukainen kuuleminen riittävässä ajassa. Pro Kalajoen ryhmä esitti, että odotetaan oikeuden lainvoimaista päätöstä ennen toimenpiteisiin ryhtymistä. Äänestyksessä valtuutettu Aila Siirilän ehdotus voitti äänin 29-6.
Ahon selvitys valtuutetuille
Vetosin hallintolain 34 §:n, jonka mukaan asianosaiselle on varattava tilaisuus ennen asian ratkaisemista lausua mielipiteensä asiasta sekä antaa selityksensä vaatimuksista ja selvityksistä, jotka saattavat vaikuttaa asian ratkaisuun. Esitin myös vaatimuksen hallintolain 37 §:n mukaisesta suullisesta selvityksestä asiassa. Vaadin myös hallintolain 40 §:n mukaista todistajien käyttöä asiassa.
Tein 1879 sivun suuruisen selvityksen asioista todistusaineistoineen. Lisäksi mukana oli kaksi kirjaa todistusaineistona, joista toinen kirja oli 530 sivun kirjani Olet Maamme Armahin Suomenmaa.
Paljastin selvityksessäni PR-talojen konkurssivyyhden rikokset, Suomen Naturan laittomuudet ja rikokset sekä Kalajoen matkailun laittomuudet ja rikokset. Kaikki nämä tarkkoine todistusaineistoineen.
Ylivieskan käräjäoikeuden päätöksen 28.11.2005 perusteella Kalajoen Keskusta päätti kantaa kortensa kekoon Erkki Ahon maineen mustamaalaamisessa. Keskeisessä roolissa tässä asiassa oli kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Raili Myllylä sekä Kalajoen kunnan hallintojohtaja Pekka Ollila.
Kalajoen kaupunginhallitukseen tuotiin kiireellisenä asiana 12.12.2005 § 343 ohi esityslistan nimikkeellä ”Rikollinen menettely luottamustoimen ulkopuolella”. Kaupunginhallitus päätti esittää valtuustolle, että valtuusto käy asiasta periaatekeskustelun ja päättää mahdollisista toimenpiteistä.
Kaupunginvaltuusto päätti 20.12.2005 § 143, että asiassa suoritetaan hallintomenettelylain mukainen kuuleminen riittävässä ajassa. Pro Kalajoen ryhmä esitti, että odotetaan oikeuden lainvoimaista päätöstä ennen toimenpiteisiin ryhtymistä. Äänestyksessä valtuutettu Aila Siirilän ehdotus voitti äänin 29-6.
Ahon selvitys valtuutetuille
Vetosin hallintolain 34 §:n, jonka mukaan asianosaiselle on varattava tilaisuus ennen asian ratkaisemista lausua mielipiteensä asiasta sekä antaa selityksensä vaatimuksista ja selvityksistä, jotka saattavat vaikuttaa asian ratkaisuun. Esitin myös vaatimuksen hallintolain 37 §:n mukaisesta suullisesta selvityksestä asiassa. Vaadin myös hallintolain 40 §:n mukaista todistajien käyttöä asiassa.
Tein 1879 sivun suuruisen selvityksen asioista todistusaineistoineen. Lisäksi mukana oli kaksi kirjaa todistusaineistona, joista toinen kirja oli 530 sivun kirjani Olet Maamme Armahin Suomenmaa.
Paljastin selvityksessäni PR-talojen konkurssivyyhden rikokset, Suomen Naturan laittomuudet ja rikokset sekä Kalajoen matkailun laittomuudet ja rikokset. Kaikki nämä tarkkoine todistusaineistoineen.
Selvitystä
ei annettu valtuutetuille eikä
tiedotusvälineille
Kaupunginhallituksen jäsenille ei jaettu selvitystä lainkaan. Selvitystäni ei jaettu myöskään valtuutetuille. Selvitystäni ei laitettu liitteeksi mihinkään kaupunginhallituksen pöytäkirjaan, eikä mihinkään valtuuston kokouksen pöytäkirjaan. Selvityksestä haluttiin vaieta tyystin, vaikka se on virallinen ja julkinen asiakirja. Se paljastaa lukuisia rikoksia ja rikoksentekijöitä.
Kaupunginvaltuustolle en saanut esittää selvitystäni lainkaan. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä esti asian valtuustokäsittelyn. Minulle varattiin valtuustonkokouksen ulkopuolelle muutaman minuutin puheenvuoro asiassa. Valtuuston puheenjohtajalla ei ole oikeutta rajata asian käsittelyä valtuuston kokouksen ulkopuolelle, eikä rajoittaa valtuutetun puheoikeutta. En hyväksynyt menettelyä. Katsoin, että valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä ylitti toimivaltuutensa, kun hän esti asian valtuustokäsittelyn sekä todistusaineistoni jakamisen valtuutetuille.
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt antaa ilmi puolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muuten näihin rinnastettavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen.
Ks. L sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista 812/2000 18 §.
Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.Olen tehnyt asioita DVD-dokumentin, mutta senkin esittämisen valtuutetuille valtuustonpuheenjohtajana ollut Raili Myllylä esti
PR-talojen markkinoilta poistaminen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.fi/2008/11/pr-talojen-markkinoilta-poistaminen.html
Olen jakanut Kalajoen kaupunginhallituksen jäsenille kirjani, jossa on todistusaineistot rikoksista ja tehnyt erillisen juridisen argumentoinnin kirjassa oleville dokumenteille. Kaupunginhallituksen puheenjohtajana on Raili Myllylä.
Kaupunginhallitus ei ole ryhtynyt asian vaatimiin toimenpiteisiin.
Olen tehnyt asioista valtuustoaloitteen, jossa vaadin Jokilaaksojen poliisiasiainneuvottelukuntaa ryhtymään asian vaatimiin toimenpiteisiin.
http://valtuustoaloite.blogspot.fi/2012_09_01_archive.html
Toivom että Raili Myllylä vetää oikeat johtopäätökset asioista. Jos ei vedä, niin toivon, että keskustan valtuustoryhmä auttaa Raili Myllylää.
Toivon, että Pekka Märsylä kieltäytyy valtuuston puheenjohtajuudesta johtuen hänen toiminnastaan Himangan kunnallisissa osakeyhtiössä sekä vaaleissa saadulla heikolla luottamuksella. Minä edellytän, että keskustan valtuustoryhmä ottaa asian vakavasti. Syrjintä Kalajoella on lopetettava. Keskustan valtuustoryhmä näyttää Kalajoella olevan kahtiajakautuneena. Yleisönosastokirjoitukset vahvistavat syrjinnän edelleen jatkuvan. Kaikki ei kuitenkaan julkisuuteen ole kerrottu eli ei sitäkään, että joku poistui kesken kokouksen syrjintäänsä kimmastuneena.
Kaupunginhallituksen jäsenille ei jaettu selvitystä lainkaan. Selvitystäni ei jaettu myöskään valtuutetuille. Selvitystäni ei laitettu liitteeksi mihinkään kaupunginhallituksen pöytäkirjaan, eikä mihinkään valtuuston kokouksen pöytäkirjaan. Selvityksestä haluttiin vaieta tyystin, vaikka se on virallinen ja julkinen asiakirja. Se paljastaa lukuisia rikoksia ja rikoksentekijöitä.
Kaupunginvaltuustolle en saanut esittää selvitystäni lainkaan. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä esti asian valtuustokäsittelyn. Minulle varattiin valtuustonkokouksen ulkopuolelle muutaman minuutin puheenvuoro asiassa. Valtuuston puheenjohtajalla ei ole oikeutta rajata asian käsittelyä valtuuston kokouksen ulkopuolelle, eikä rajoittaa valtuutetun puheoikeutta. En hyväksynyt menettelyä. Katsoin, että valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä ylitti toimivaltuutensa, kun hän esti asian valtuustokäsittelyn sekä todistusaineistoni jakamisen valtuutetuille.
Kirjallinen
todistusaineisto on Kalajoen kaupunginarkistossa.
Jouduin tekemään Kalajoen kaupunginvaltuuston minulta
pyytämän selvityksen asioista. Selvityksessä on
sivuja 1879 + liitemateriaali. Silloinen valtuuston
puheenjohtaja Raili Myllylä esti minua esittämästä
valtuutetuille tekemääni selvitystä. Huom.
rikoslaki 15 luku
11 §
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan, sotarikoksen, törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun, törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen, raiskauksen, törkeän raiskauksen, törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön, murhan, tapon, surman, törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan, törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön, törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen, kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (4.12.2009/990)Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt antaa ilmi puolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muuten näihin rinnastettavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen.
Ks. L sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista 812/2000 18 §.
11 § (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän suojeleminen
Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.Olen tehnyt asioita DVD-dokumentin, mutta senkin esittämisen valtuutetuille valtuustonpuheenjohtajana ollut Raili Myllylä esti
DVD
Mayday from Finland
PR-talojen markkinoilta poistaminen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.fi/2008/11/pr-talojen-markkinoilta-poistaminen.html
Olen jakanut Kalajoen kaupunginhallituksen jäsenille kirjani, jossa on todistusaineistot rikoksista ja tehnyt erillisen juridisen argumentoinnin kirjassa oleville dokumenteille. Kaupunginhallituksen puheenjohtajana on Raili Myllylä.
Kaupunginhallitus ei ole ryhtynyt asian vaatimiin toimenpiteisiin.
Olen tehnyt asioista valtuustoaloitteen, jossa vaadin Jokilaaksojen poliisiasiainneuvottelukuntaa ryhtymään asian vaatimiin toimenpiteisiin.
http://valtuustoaloite.blogspot.fi/2012_09_01_archive.html
Toivom että Raili Myllylä vetää oikeat johtopäätökset asioista. Jos ei vedä, niin toivon, että keskustan valtuustoryhmä auttaa Raili Myllylää.
Toivon, että Pekka Märsylä kieltäytyy valtuuston puheenjohtajuudesta johtuen hänen toiminnastaan Himangan kunnallisissa osakeyhtiössä sekä vaaleissa saadulla heikolla luottamuksella. Minä edellytän, että keskustan valtuustoryhmä ottaa asian vakavasti. Syrjintä Kalajoella on lopetettava. Keskustan valtuustoryhmä näyttää Kalajoella olevan kahtiajakautuneena. Yleisönosastokirjoitukset vahvistavat syrjinnän edelleen jatkuvan. Kaikki ei kuitenkaan julkisuuteen ole kerrottu eli ei sitäkään, että joku poistui kesken kokouksen syrjintäänsä kimmastuneena.
Kalajoella 05.01.2013
Erkki Aho
Kalajoen kaupunginvaltuutettu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti